Zatrudniasz ekipę sprzątającą do biura? Sprawdź, jak ustalić warunki umowy!

Zatrudniasz ekipę sprzątającą do biura? Sprawdź, jak ustalić warunki umowy!

Konieczność dbania o miejsce pracy przez pracownika jest oczywiste. W większości biurowców nie ma jednak miejsca na to, aby pracownicy samodzielnie wykonywali takie czynności jak pranie wykładzin, odkurzanie półek z dokumentami, dbanie o świeżość wszystkich kwiatów, odświeżanie lodówki, dbanie o czystość toalety. Z tego powodu, warto wynająć firmę sprzątającą, która będzie odpowiedzialna za utrzymywanie optymalnej czystości w pomieszczeniach biurowych. Aby szukanie ekipy sprzątającej, a następnie zawiązywanie z nią satysfakcjonującej umowy przebiegło sprawnie, należy wziąć pod uwagę kilka istotnych rzeczy, które postaramy się rozjaśnić niżej.

Ustal najlepszy czas, w którym ekipa sprzątająca ma zająć się biurem

Godziny pracy pracowników nie są nigdy dobrą porą na wprowadzenie do biura ekipy sprzątającej. Mimo że biura preferują najróżniejsze godziny sprzątania, to jednak prawie nigdy nie jest to czas między 9:00 a 17:00. Ma to znaczenie wizerunkowe, ale też czysto praktyczne: szumiący odkurzacz nie sprzyja dobrej atmosferze pracy. Nawiązując umowę z firmą sprzątającą należy określić terminarz sprzątania: które dni tygodnia są odpowiednie do sprzątania (można wyznaczyć je co do dnia i założyć, że będą obowiązywały w każdym tygodniu lub wyznaczyć ruchome daty - np. co 3 dni). Należy też określić przedział godzinowy, w którym ma odbywać się sprzątanie biur Warszawa.

Ustalamy zakres sprzątania biura

We współpracy z firmą sprzątającą bardzo ważne jest ustalenie zakresu sprzątania biura. Należy wskazać pomieszczenia, w których ma pracować ekipa sprzątająca oraz określić czynności, które muszą być wykonane. Przykładowo, należy wskazać, że do obowiązków firmy sprzątającej będzie wyrzucanie śmieci z kosza umiejscowionego w łazience, kuchni oraz w pomieszczeniach biurowych raz na tydzień, podlewanie kwiatów w hallu, wytrzepanie poduszek na kanapach lub wyczyszczenie stołu w sali konferencyjnej. Należy określić, w jakiej częstotliwości mają być myte okna oraz ustalić, które sprzęty mają być czyszczone przez sprzątaczy. Zdarza się, że biura wyłączają z umów czyszczenie komputerów, ekspresów do kawy i tym podobnych sprzętów. Należy wskazać je w umowie.

Dodatkowe usługi

Negocjując umowę na sprzątanie biura Warszawa należy również ustalić, czy istnieje możliwość zamówienia jednorazowej usługi w trakcie dnia, do wykonania na cito. Zdarza się, że np. podczas awarii sieci hydraulicznej lub po firmowych imprezach koniecznie jest uprzątnięcie i dokładne wyczyszczenie powierzchni biurowych w zakresie wykraczającym standardową umowę na codzienne sprzątanie. Przed podpisaniem umowy należy wskazać dokładnie płatność za tego typu usługi dodatkowe.

Poinformuj pracowników o zasadach współpracy z firmą sprzątającą

Na koniec dość istotna sprawa: wielu nieporozumień unikniemy, gdy poinformujemy pracowników o tym, jakie są obowiązki firmy sprzątającej, a które powinny być wykonywane przez samych pracowników. Zachęcajmy pracowników do wspierania procesu sprzątania poprzez nawyk utrzymywania szafek kuchennych w czystości oraz sprzątania po sobie i do ułatwiania pracownikom sprzątającym dostępu do sprzętów, które mają być przez nich czyszczone.

Podsumowanie

Pamiętajmy, że unikniemy wielu nieporozumień, gdy przed nawiązaniem umowy spotkamy się z przedstawicielem firmy sprzątającej w miejscu, które będzie przedmiotem pracy. Należy obejrzeć pomieszczenia i omówić najważniejsze kwestie na miejscu.

Tagi:

Podobne artykuły

Napisz komentarz